پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي

ایرانگردی

اکران «اروند»، فیلمی درباره ۱۷۵ غواص شهید

پوستر اولین فیلم سینمای ایران درباره ۱۷۵ شهید غواص است رونمایی شد.

به گزارش آی‌فیلم، پوستر فیلم سینمایی «اروند» به کارگردانی پوریا آذربایجانی رونمایی شد. اکران سراسری «اروند» از فردا چهارشنبه ۳۱ شهریور و همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس آغاز می‌شود.

مهدی داوری تهیه کننده «اروند» درباره اکران این فیلم گفت: با اینکه از نظر اطلاع رسانی و تبلیغات فرصت چندانی نداریم، اما بهترین زمان اکران این فیلم هفته دفاع مقدس بود و از این بابت رضایت دارم.

داستان «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی درباره یک جانباز اعصاب و روان دفاع مقدس به نام یونس است که بیست و هفت سال پس از پایان جنگ هنوز هم با خاطره همرزمانش روزگار می‌گذراند و ناگهان در همراهی با یک گروه تفحص اتفاقات تازه‌ای در جریان سیال ذهنش رخ می‌دهد و ... .

در این فیلم سعید آقاخانی، طناز طباطبایی، پانته آ پناهی ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی، کاظم سیاحی، امیرحسین قدسی، علی شادمان، مالک سراج، سینا کرمی، یحیی توسلی، سپهراد فرزامی و ستایش مرادی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

پوریا آذربایجانی پیش از این فیلم‌هایی چون « روایت‌های ناتمام»، « آب و آیینه»، «عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت» و «دوردست» را مقابل دوربین برده است. وی با فیلم «اروند» دومین دوره برگزاری مستقل جشنواره بین‌المللی فجر جایزه ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

آذربایجانی در مورد فیلم «اروند» گفت: همیشه دوست داشتم که فیلمی با موضوع دفاع مقدس بسازم؛ یکی به این دلیل که سینما را با دستیاری رسول ملاقلی‌پور شروع کردم و دیگر اینکه به قهرمانان جنگ خودمان احساس دین می‌کنم.

این کارگردان همچنین گفت: به‌غیر از دو سه پلان جنگی که دوربین روی دست است، هیچ حرکت عجیبی نمی‌‌بینیم و به ‌شکل مستندگونه، قصه را روایت می‌کنیم.

س م / س م

این مطلب را به اشتراک بگذارید